Vreti sa va deschideti o firma?

Felicitari pentru decizia de a conduce propria firma.

Dorim sa va oferim cateva informatii despre etapele si actele necesare infiintari unei firme. Stim ca pana sa Profitcautati clienti aveti nevoie sa fiti in regula cu toate actele. Este bine de stiut de la bun inceput ca puteti sa va ocupati singuri de acte sau aveti varianta de a apela la un avocat sau o firma specializata care sa se ocupe de formalitatile necesare.

1. Ganditi-va la numarul asociatilor juridici. Daca aveti un investitor mai mult ca sigur va dori sa fie actionar, ramane doar sa va decideti in privinta procentajului.

Dupa ce luati aceasta decizie este important sa aveti cazierul fiscal pentru fiecare asociat.

2. Identificati forma juridica potrivita activitatii: Societate cu Raspundere Limitata, Societate pe Actiuni, Societate in Comandita Simpla, Societate in nume colectiv, Societate in Comandita pe Actiuni.
Cel mai des ales este SRL-ul insa daca nu sunteti convinsi ca este ceea ce vi se potriveste va recomandam sa cereti sfatul unui specialist inainte de a incepe demersurile la Registrul Comertului.

3. Ganditi-va la numele firmei. Luati in considerare ca o sa fie mentionat de viitori parteneri sau clienti si tocmai de aceea numele trebuie sa fie simplu si sa reprezinte activitatea firmei.
Nu va opriti la un singur nume pentru ca exista posibilitatea ca numele ales sa fie deja inregistrat de alta companie. Imediat ce aveti o lista de nume (trei variante) si documentele necesare puteti face rezervarea de nume la Registrul Comertului. Initial puteti sa cautati dupa nume pe listafirme.ro, in acest mod veti avea un punct de plecare.

4. Codul CAEN il alegeti dupa ce cunoasteti exact care o sa fie obiectul principal de activitate. Va recomandam sa adaugati secundar si alte coduri pentru viitoare activitati desfasurate, mai ales ca daca nu le aveti si doriti sa faceti modificari ulterioare veti fi taxati.
O lista cu toate CAEN-urile este disponibila aici: Lista CAEN-uri

5. Locatia sediului social si contractul de comodat/inchiriere. Daca vreti sa aveti sediul intr-un bloc trebuie sa obtineti acordul vecinilor si al asociatiei de locatari. Practic documentul o sa contina: semnaturile proprietarilor care au peretele comun cu locatia firmei dvs, stampila si acordul presedintelui asociatiei de locatari. Pe langa actul de proprietate sunt necesare si actele de identitate ale asociatilor juridici atunci cand pregatiti dosarul pentru infiintarea firmei.

6. Decideti cine o sa fie administratorul firmei- acesta poate fi un asociat sau un angajat al societatii care o sa semneze actele oficiale in numele dvs sau al asociatilor. Va recomandam sa fie cineva de incredere pentru ca actiunile lui va pot afecta direct.

7. Actul constitutiv al firmei este unul dintre cele mai importante acte. Va recomandam sa apelati la ajutor specializat. Sfaturi referitor la actele necesare sau la modul in care veti completa datele se pot obtine contra cost chiar in incinta Registrului Comertului.

Pe langa acest act mentionati sediile secundare si datele referitoare la durata societatii (modalitatea de desfintare si procedura de faliment).

8. Deschideti un cont bancar si depuneti capitalul social de cel putin 200 de RON si atasati dosarului extrasul de cont care dovedeste aceasta tranzactie. La banca puteti solicita informatii suplimentare despre facilitatile oferite firmelor.

9. Cererea de inregistrare o completati si o depuneti la Registrul Comertului impreuna cu actele si chitantele aferente.

10. Obtineti actele eliberate de Registrul Comertului:
- Certificat de Inregistrare
- Certificat Constatator

11. Firma platitoare sau neplatitoare de TVA?
Veti decide usor in functie de activitatea firmei (daca veti comercializa produse este recomandat sa fiti platitori de TVA). Daca stiti ca cifra de afaceri nu depaseste pragul stabilit de lege este evident mai avantajos sa nu fiti platitori de TVA de la inceput.
Din 2012 fiscul anuleaza automat inregistrarea de platitor de TVA si ca urmare cei in cauza nu vor mai putea sa deduca TVA-ul si bineinteles, vor fi nevoiti sa plateasca daca vor avea activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrati.
Pe viitor este bine de stiut ca www.verificaretva.ro va ofera posibilitatea de a verifica daca o firma este platitoare de TVA la incasare sau la facturare. – Afla Gratuit starea unei firme.

Nu uitati sa depuneti specimenul de semnatura, sa comandati stampila si sa discutati cu un contabil care sa se ocupe de contabilitatea firmei dvs.

In cateva zile aveti finalizate actele firmei, asadar greul incepe din momentul in care demarati activitatea firmei.

Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>