Cum scriem un email care vinde

Ai cumparat o baza de date de la listafirme.ro. Primul pas spre vanzare a fost facut. Ce trebuie sa faci mai departe pentru a vinde efectiv ceea ce promovezi?

Fie folosesti datele de contact si ii suni pe clienti fie le trimiti un email prin care sa-i convingi ca produsul/serviciul promovat merita sa fie cumparat. Daca ajungem la email trebuie sa stabilim ce fel de email este potrivit pentru a vinde. Ii scriem si ii spunem simplu: “Am produsul X. Este cel mai bun si cel mai ieftin. Cumpara!” ?

Daca ar fi atat de simplu nimeni nu s-ar mai plange de lipsa de clienti. Totusi un mail de succes care sa si vanda trebuie sa indeplineasca unele conditii.

1. Fii clar!

Nu folosi cuvinte care nu sunt pe intelesul tuturor. Cumparatorii nu vor sta sa caute in dictionar cuvintele tale ci vor dori sa stie exact care este mesajul transmis.

2. Pune-l pe ganduri

Incearca sa-l determini pe potentialul client sa se gandesca, sa devina curios. Poti sa ii pui o intrebare si raspunsul sa-l gaseasca folosind produsul sau serviciul tau.

3. Fii prietenos

Foloseste persoana a II-a. si fa-l sa se simta prietenul tau. In plus ar fi ideal sa personalizezi mailul si sa te folosesti de date cat mai exacte. Nu-i asa ca privesti altfel un alt email care ti se adreseaza pe nume?

Pe de alta parte trebuie sa iei in calcul si ceea ce ii prezinti. Daca se pune problema sa pastrezi un ton politicos si stii ca in target sunt persoane cu anumite asteptari incearca sa eviti abordarea directa si adreseaza-te cu “domnule/doamna”.mail

4 Adreseaza-te cui trebuie

Evita sa trimiti mailuri tuturor- adica inclusiv celor care nu au nicio legatura cu ceea ce vinzi tu. Este pacat sa deranjezi oamenii si sa ii si pierzi.

5. Alege cu atentie subiectul mailului

Il poti determina pe client sa dea click pe mail. Cum faci asta? Cu un subiect destul de interesant si atragator. Daca mesajul este unul lipsit de mesaj se poate ca mailul sa fie sters inainte sa fie citit.

6. Testeaza

Inainte de toate fa un test in companie. Accepta mai multe pareri si vezi reactia celor din jur. Apoi fa un test pe un numar mai mic. Uneori este indicat sa ai mai multe variante disponibile si sa afli si parerea uneor oameni care pot fi priviti drept potentiali clienti.

7. Limiteaza in timp

Explica-i clientului ca exista o oportunitate disponibila si doar daca actioneaza intr-un timp limitat poate sa beneficieze de oferta ta. Daca ii spui ca este valabila pentru totdeauna ai sanse mari sa fi lasat in asteptare.

Spor la scris mailuri de succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>